ROBERT LEPAGE I ELS MECANISMES DE LA MEMÒRIA
887 es podrà veure en dues úniques funcions,
els dies 29 i 30 d'octubre, al Lliure de Montjuïc.
els dies 29 i 30 d'octubre, al Lliure de Montjuïc.
Arriba l’espectacle més personal del canadenc Robert Lepage en dues úniques funcions a Montjuïc.
887 és un viatge pels seus records que indaga en els mecanismes de la memòria i la vigència de l’art teatral.
Escrit, dissenyat, dirigit i interpretat per ell mateix, aquest espectacle pren el títol del número de l'edifici on hi vivia de petit, durant la dècada de 1960 a 1970, que és quan el Quebec comença a prendre consciència de la seva identitat.
"887 és un viatge al reialme de la memòria. La idea d’aquest projecte va sorgir dels records d’infantesa de Robert Lepage. Passats els anys, Lepage se submergeix en les profunditats de la seva memòria i es qüestiona la rellevància d’alguns records:
Per què hem de recordar un nombre de telèfon de la nostra joventut si ja oblidem el nostre d’ara?
Com pot una cançó infantil resistir la prova del temps, permanentment arrelada a les nostres ments, mentre el nom d’algú de qui ens vam enamorar se’ns escapa?
Per què la informació sense sentit continua amb nosaltres, però d’altres de més útils les perdem?
Com treballa la memòria?
Quins són els seus mecanismes subjacents? Com ressona un record personal en el record col·lectiu?
887 té en consideració diversos senyals commemoratius –els noms de parcs, carrers, fites i monuments– i el patrimoni històric del nostre voltant, del qual ja no sabem res. Per tant, la peça se centra en l’oblit, en l’inconscient i en aquest record que s’esvaeix amb el temps, i els límits del qual es compensen amb l’emmagatzematge digital, els munts de dades i la memòria virtual.
En aquesta era nostra, com és el teatre, un art basat en l’acte de recordar? Continua essent rellevant avui?
Totes aquestes preguntes es destil·len en una història en què Lepage, en algun punt entre la representació teatral i la conferència, revela el patiment d’un actor que –per definició, o per sobreviure– ha de recordar no només el seu text sinó també el seu passat, com també la realitat històrica i social que ha conformat la seva identitat".
Ex Machina
Aquest espectacle és una producció d'Ex Machina per encàrrec del Programa artístic i cultural dels Jocs Pan Am i Parapan AM de Toronto 2015 en coproducció amb Le lieu unique - Nantes, La Comète - Scène Nationale de Châlons-en-Champagne, Edinburgh International Festival, Aarhus Festuge, Théâtre de la Ville-Paris, Festival d’Automne à Paris, Romaeuropa Festival 2015, Bonlieu Scène nationale d’Annecy, Ysarca Art Promotions - Pilar de Yzaguirre, Célestins - Théâtre de Lyon, Le Théâtre Français du Centre National des Arts d’Ottawa, Le Théâtre du Nouveau Monde - Montréal i SFU Woodward's Cultural Programs, en el marc del 50 aniversari de la Simon Fraser Universityde Vancouver.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada