Sota la direcció de Pau Roca, Dybbuk, ofereix una reflexió a partir d’un fragment de realitat: ficció nascuda de fets i persones reals, de la mateixa manera que van construir la seva darrera producció, l’excel·lent hISTÒRIA. En aquest cas, s’inspiren en Romain Gary, escriptor que els anys 70 va crear un novel·lista fictici. Una reflexió sobre la idea de veritat, frau i ficció.
Sinopsi:
Què impulsa una persona a crear un dels majors fraus de tots els temps?
Un engany genial, un truc de màgia extraordinari pel qual tot un país, França, al llarg de més de sis anys, admirarà i llegirà amb devoció un escriptor fictici: Émile Ajar.
Qui s’amaga, doncs, darrere Ajar? Romain Gary, un escriptor en declivi, cansat de la indiferència i les etiquetes que la crítica li ha col·locat a sobre. Per aquest motiu, Gary introdueix la seva pròpia creació a la realitat: demanarà al seu nebot que encarni a Émile Ajar, un nou escriptor dins el panorama de les lletres franceses. Milions de lectors, grans premis i fins i tot un Oscar marcaran la seva carrera literària.
Una història real. El somni de la creació total per fi assolit.
Però quin és el preu a pagar per posar la realitat als nostres peus?
La companyia va néixer l’any 2013 amb voluntat d’arribar per quedar-se. Formada per 7 individus no tots necessàriament lligats al teatre en els seus orígens, tenen clar que el teatre no és tan sols un art sinó també una forma de vida, i per tant, una activitat que ha de ser sostenible. Al llarg de la seva encara curta, però intensa trajectòria han reinventat la relació del teatre amb els espectadors, han promogut diverses iniciatives pel que fa a la manera d’arribar al públic i dialogar amb aquest abans, després i durant la representació. Però sobretot han sabut proposar obres d’actualitat i temes d’interès en cadascun dels seus treballs.
I ja s'està pretarant la nova producció de la Sala Beckett: Eva i Adela als afores.
Sílvia Bel i Rosa Renom encarnen dues dones
que es pregunten si encara els queden motius per intervenir en un món que les ha exclòs
La dramaturga Mercè Sarrias torna a fer tàndem amb el director Toni Casares
La dramaturga Mercè Sarrias torna a fer tàndem amb el director Toni Casares
després d’Al tren, Àfrica 30 i La dona i el detectiu.
L’espectacle es podrà veure a la Sala Beckett del 22 de març al 30 d’abril
L’espectacle es podrà veure a la Sala Beckett del 22 de març al 30 d’abril
i forma part del cicle La revolució dels gèneres
La Sala Beckett ja prepara la seva segona producció pròpia de la temporada. Eva i Adela als afores, és un text original de Mercè Sarrias que interpretaran Sílvia Bel i Rosa Renom, sota la direcció de Toni Casares, director de la Sala Beckett. Sarrias i Casares es retroben després de portar a escena conjuntament Al tren (1995), Àfrica 30 (1998) i La dona i el detectiu (2000).
Dues dones immerses en un món que ja és només únicament el seu, es pregunten, desacomplexades i lliures, si queden encara motius per intervenir en la vida comuna. Davant del risc permanent, l’amenaça constant i la por planificada, l’Eva i l’Adela es pregunten si no és millor quedar-se a fora definitivament, mirar les coses passar i amb prou feines comentar-les.
Ja no és avui, ni ahir ni demà però és temps, potser, de prendre decisions.
O no? El compromís amb el món és sempre ineludible? Cal voler participar-hi, encara? Mentre entrenen boxa o tenen cura del seu petit hort urbà, l’Adela i l’Eva senten de lluny el soroll del món i dubten de si hi ha o no hi ha res a fer.
Eva i Adela als afores forma part del cicle La revolució dels gèneres. La construcció d’estereotips a la ficció.
Sinopsi
L’Adela, una dona de 53 anys, que s’ha instal·lat a viure en un solar, ha conegut l’Eva, de 45 anys, a qui li agrada l’esport i corre per la ciutat i treballa, cada cop menys convençuda, en una feina inestable i de sou miserable.
Una conversa misteriosa entre dos homes, que l’Adela confessa haver sentit amagada darrera d’un banc d’un parc públic, submergeix les dues dones en una estrambòtica especulació de possibles assassinats i actuacions de salvament urgents.
L’Eva i l’Adela dubtaran fins al darrer moment sobre si han o no d’intervenir, sobre la versemblança de la història i sobre elles mateixes i el món que els ha tocat de viure.
La revolució dels gèneres:
L’espectacle forma part del proper cicle temàtic de la Sala Beckett, La revolució dels gèneres, que comptarà amb diverses conferències i tallers que se centren en la creació dels estereotips de gènere en la ficció. Les dues primeres setmanes seran una reflexió sobre com les sèries i pel·lícules representen els gèneres -especialment el femení- i les dues últimes mostraran maneres per canviar uns clixés que cada vegada queden més sobrepassats per la realitat.
Properament:
A part d’Eva i Adela als afores, el cicle inclou els espectacles Crotch, de Catalina Carrasco i Míriam Escurriola (Cia Baal, del 23 al 26 de març) i Limbo,de Míriam Escurriola, Clara Peya, Ariadna Peya i Marc Rosich (Cia Les Impuxibles, del 30 de març al 9 d’abril)
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada