dilluns, 2 de novembre del 2015

Othelo de Gabriel Chamé a l'off La Villarroel

L'acalamada versió dcòmica 'OTHELO de Gabriel Chamé arriba a l'off La Villarroel
Gabriel Chamé ha captivat a mig món amb "Othelo", 
una versió lliure i molt còmica del clàssic de Shakespeare



Funcions: 2, 3, 4, 5, 10, 11 i 12 de novembre a les 22:30 h
Durada de l'espectacle: 1 h 45 min

Després de presentar el Cicle de Teatre Mexicà amb Vaca 35 Teatro, L'Off La Villarroel segueix amb voluntat d'acostar el teatre llatinoamericà més innovador i reconegut per la crítica internacional al públic de Barcelona. Compartint cartellera amb Marits i Mullers, Cuando todos pensaban que habíamos desaparecido, i la pròrroga de Lo único que necesita una gran actriz, es podrà veure durant dues úniques setmanes l'Othelo del popular clown argentí Gabriel Chamé. 


L'espectacle, que es va poder veure al darrer Festival d'Almagro, va ser considerat per la crítica com una "genialitat teatral" que "mata de riure".



"Siempre Shakespeare. Lo cómico es trágico y tan trágico que es cómico, o lo que somos capaces de hacer por odio y celos”. Cuatro actores, especialistas en el teatro físico, el clown y el burlesco, interpretan la famosa tragedia de William Shakespeare, Othelo.
En una puesta totalmente despojada de realismo cotidiano, el juego físico y el verso blanco del maestro inglés se enfrenta y se complementa en un lenguaje lúdico, hilarante y absurdo.

Respetando el texto de Othelo, su poesía, y tensión dramática, ahondo en las intenciones de los personajes a través del gag cómico, generando una ironía siniestra en la tragedia.

Investigo, sin solemnidad, la relación entre lo trágico y lo cómico, como claves del teatro clásico y contemporáneo. Othelo es actual y me cuestiona sobre: el amor la lealtad, el racismo, la ambición, la violencia doméstica, envidia, celos, frialdad científica y o, creencia sanguínea. ¿Qué es para nosotros un negro, un mentiroso, y la venganza?. Othelo es un espejismo maléfico en el que acercándote no ves más que arena. O tu propia tragicomedia."

Gabriel Chamé


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More