divendres, 5 de febrer del 2016

Fang i setge al Teatre Victòria


AL TEATRE VICTÒRIA, del 9 de febrer al 27 de març


Arriba a Barcelona FANG i SETGE, el musical 
que posa en escena el gran relat fundacional de la Catalunya moderna

El muntatge porta al Teatre Victòria, la seu dels grans musicals catalans, 
una història d’amor i llibertat amb 

FANG i SETGE, el musical de factura catalana amb composició de Salvador Brotons, 
dramatúrgia de Marc Rosich i Marc Angelet i la direcció musical de Quim Piqué

Esteu escoltant l'entrevista que varem tenir la oportunitat de mantenir amb Salvador Brotons

El Mestre Salvador Brotons amb l'Enric Sunyol durant l'entrevista  (Fotos TV)
La gran aposta del Teatre Victòria supera la commemoració de 1714
 i es reivindica com a espectacle viu i en contínua transformació

Repartiment:
Neus Pàmies  — Ònia
Anna Isabel Totusaus — Núria
Xavier Ribera-Vall — Onofre
Jordi Llordella — William Plowright
Aina Sánchez / Judith Tobella — Eulàlia
Marc Pujol / Jan Forrellat— Ramon
Albert Gràcia — Joan Martí
Aina Picarolo / Aina Quiñones — Joana
Frank Capdet — Bonaventura de Gualbes
Òscar Mas — Serra i Postius
Ferran Frauca — Villarroel
Dolors Martínez/Carmina Checa — La Donya
i  Mireia Dolç,  Ignasi Campmany,  Miguel Ángel Sánchez,  Clara Moraleda,  Albert Mora, 
Roser Cascante,  Mercè Pàmies

Un musical per anar-hi en familia i així compartir cultura entre diferents generacions

S’ha presentat al Teatre Victòria el musical FANG i SETGE, amb música de Salvador Brotons, que posa en escena l’èpica del setge de 1714, amb una trentena d’artistes en escena, cor i orquestra, de 12 músics,  en directe i una escenografia de gran format. 

El muntatge, amb dramatúrgia de Marc Rosich, coreografia de Toni Mira i text del poeta Josep Pedrals —premi Lletra d’Or 2013— explica un moment clau de la història moderna de Catalunya i l’acosta al gran públic amb un espectacle emocionant. 

FANG i SETGE arriba al teatre de referència dels musicals catalans, després de 13 funcions les temporades 2014 i 2015 al Teatre de la Passió d’Olesa, per on van passar més de 6.500 espectadors.

Anna Rosa Sisquella, ha destacat el valor d’una producció d’aquest tipus: “un musical creatiu de factura catalana” amb un equip format per professionals del país. La gran aposta del Teatre Victòria és “un teatre necessari”, adreçat tant a públic adult com familiar que, en línia amb la tradició anglosaxona, busca que la cultura sigui compartida entre diferents generacions dins i fora de l’escenari.

En el mateix sentit, el lletrista Josep Pedrals ha establert paral·lelismes amb Els Miserables tot destacant que el text “té un valor més enllà de 1714. Supera la commemoració per ser un musical amb totes les de la llei”. El dramaturg Marc Rosich ha apuntat que en cap cas s’ha volgut fer “un espectacle maniqueu sinó un retrat de la societat que som a partir del que vam ser, jugant amb la ironia. Es tracta d’un espectacle viu i en contínua transformació” que combina, en paraules del seu director Marc Angelet, “elements històrics, de comèdia i romàntics” amb l’assessorament històric d’Agustí Alcoberro. Salvador Brotons signa la música original que “més enllà de l’entreteniment, farà emocionar el públic”, en boca del propi compositor.

Una història de personatges:

Les històries personals vertebren el fil argumental d’un muntatge que funciona com un homenatge a l’època amb fets reals —com l’incendi de la biblioteca— i referències a través de l’ús del llenguatge o la inspiració del vestuari, sense “hipotecar-se amb el realisme que imposa el cinema”, segons Marc Rosich. 

Els personatges d’aquesta història d’amor i guerra, es troben immersos en les circunstàncies d'aquell temps, on la llibertat i la submissió, el risc i la prudència, el desànim i l’esperança, la mort i la vida estan en lluita constant.

El dramaturg també ha volgut destacar la implicació dels actors d’Olesa que actuaran en petits grups a les escenes de masses a les representacions al Victòria.

Amor i guerra en una Europa que es debat entre absolutisme i parlamentarisme:

Barcelona, juliol de 1713. Després de l’evacuació de les tropes aliades, la població ha quedat desprotegida davant l’exèrcit borbònic i els representants del poble decideixen optar per la resistència de la ciutat. Ònia (Neus Pàmies), una noia de família noble, decideix plantar cara al seu pare. Desobeint les seves ordres, es nega a seguir la família a l’exili fora muralles. En lloc d'això, Ònia es queda a la Barcelona assetjada pel que ella creu que és el seu deure: sumar-se a la defensa de la ciutat i així, oferir el seu granet de sorra per preservar el paisatge de la terra que l’ha vist néixer.

Així arrenca FANG i SETGE, que vol apropar als espectadors la vida dins els murs de la ciutat assetjada fent-los partícips dels moments més virulents del conflicte, però també de les alegries senzilles i l’explosiva eufòria per les petites victòries diàries. El musical pretén fer un retrat coral de les vides que es van veure dramàticament afectades pel setge fent focus en dues parelles d’enamorats partides pel fragor del conflicte, en dos germans enfrontats entre el seny i la rauxa, en els sacrificis i les esperances dels combatents anònims i en les maquinacions d'aquells qui pretenen treure benefici de la batalla.

FANG i SETGE no només representa una síntesi de la idiosincràsia catalana, expressada mitjançant el seny i la rauxa, també posa en el punt de mira la lluita de valors entre l’absolutisme i la monarquia parlamentària en la convulsa Europa de principis del segle XVIII. Catalunya es veurà atrapada dins del joc dinàstic en el tauler d’Europa.

Funcions prèvies, 9 i 10 de febrer a les 20:30h. Estrena, dijous 11, a les 20:30h.
Horaris: els dijous a les 20:30h, divendres i dissabtes a les 17:30h i les 21:30h, diumenges a les 18:30h

Més informació a

Durada: 2h i 35 minuts
Idioma: català


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More