dimecres, 6 de maig de 2015

La Gavina al Teatre Akadèmia


El Teatre Akadèmia presenta el darrer estrena de la temporada:
"La Gavina"  d’Anton Txèkhov,
del 7 al 31 de maig,
dirigida per Boris Rotenstein
El director, d’origen rus com l’autor de l’obra,
proposa com a nucli de la producció la lluita individual per donar sentit a la vida

Esteu escoltant l'entrevista amb en Sergi Mateu, que ens parla d'aquesta producció.


Sergi Mateu amb l'Enric Sunyol durant l'entrevista  (Foto TV)
Acompanyen a Sergi Mateu, en l'extens i magnífic repartiment:
Mercè Managuerra,  Núria Casas,  Josep Minguell,  Sergi Pons, 
Mingo Ràfols, Jordi Robles, Albert Triola, Enka Alonso i Neus Humbert.

El Teatre Akadèmia torna a oferir una obra cabdal de la història del teatre després que a l’hivern presentés un reeixit Shakespeare, Com us plagui (Al vostre gust). De la tradició anglosaxona, l’Akadèmia viatja fins a la Rússia de finals del segle XIX, per enfrontar-se a un gran clàssic del teatre de tots els temps, La Gavina d’Anton Txèkhov. Ara, el Teatre Akadèmia proposa una nova producció pròpia amb direcció de Boris Rotenstein -d’origen rus i director habitual del teatre- i un repartiment català.

La Gavina va ser la primera obra representada al Teatre de l’Art de Moscou el 1898, encapçalat per Stanislavsky. Ara l’Akadèmia posa en mans del director el treball artesanal de l’actor com a un dels pilars del muntatge.
Núria Casal i Sergi Mateu  (Foto TV)

Boris Rotenstein va formar-se a l’Institut del Teatre, Música i Cinematografia de Leningrad, un dels centres més importants de la Unió Soviètica, d’on es va autoexiliar per poder seguir amb el compromís vers la seva visió artística. 

Així doncs, si per Nadal l’Akadèmia proposava un clàssic anglosaxó dirigit des d’una òptica britànica, ara repeteix l’experiència endinsant-se en la Rússia prerrevolucionària de la mà d’un director tan crític amb la seva època com Txèkhov ho va ser amb la seva. Rotenstein, gran coneixedor de l’obra de Txèkhov, en aquesta ocasió proposa una versió íntegra de l’obra.

Des de l’estiu, els deu actors han treballat per ser les veus que parlaran del xoc entre la tradició i modernitat, donant vida a Nina, Trèplev, Arkàdina, Trigorin i la resta de personatges, interpretats per:

Sinopsi

El tema central de La Gavina gira entorn les diferents postures davant l'acte creatiu i l'actitud de l'home com a subjecte d'aquesta creació. Els personatges de l'obra, escrits fa més d'un segle, es barallen amb la insatisfacció, l'amor no correspost, la solitud, el temor a la vellesa... conflictes que segueixen sent la pedra de toc de les nostres vides. Personatges incapaços de comunicar-se entre ells i sense capacitat per canviar una societat errònia, ni el fracàs espiritual en el qual viuen. Entre humor i tragèdia, La Gavina aconsegueix la dissecció moral entre l’anhel de llibertat i el propi autoengany.

 


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More