La companyia Vol-Ras, Joan Faneca i Joan Segalés,
es retira dels escenaris després de 35 anys
amb dues uniques actuacions al Teatre Poliorama,
els dies 14 i 15 de desembre a les 21h.
Esteu escoltant l'entrevista que varem tenir la oportunitat de mantenir amb Joan Faneca
es retira dels escenaris després de 35 anys
amb dues uniques actuacions al Teatre Poliorama,
els dies 14 i 15 de desembre a les 21h.
Esteu escoltant l'entrevista que varem tenir la oportunitat de mantenir amb Joan Faneca
Joan Segalés i Joan Faneca en el seu comiat als mitjans de comunicació (Foto TV) |
La companyia ha decidit posar fi a la seva trajectòria per la manca de suport institucional i la caiguda en la contractació
Vol-Ras tanca la seva gira de comiat amb l’espectacle Da Capo, que es podrà veure al Poliorama el 14 i 15 de desembre
La companyia de teatre gestual i d’humor Vol-Ras ha decidit posar punt i final als seus 35 anys de trajectòria. Per dir adéu al seu públic, celebrarà dues funcions del seu darrer espectacle, Da Capo, al Teatre Poliorama, al cor de Les Rambles, els dies 14 i 15 de desembre.
En la presentació del proper dimarts 1 de desembre, obriran les portes del seu local d’assaig, per conèixer de prop el seu lloc de treball i presentar alguns fragments de l'espectacle. Tot seguit parlaran dels motius de la seva retirada, i dels detalls de l’espectacle Da Capo.
Al llarg de la seva trajectòria Vol-Ras ha estrenat 19 espectacles i més d’un milió d’espectadors han assistit a les més de 3.400 funcions s’han representat en diferents països. Totes aquests aventures han estat dutes a terme amb sis directors col·laboradors i una dotzena d’actors i actrius, que han variat en funció de les necessitats de cada projecte.
Vol-Ras: 35 anys als escenaris
Vol-Ras va néixer a Barcelona l’any 1980 i és una de les companyies pioneres a l’estat espanyol en el teatre gestual. La precisió tècnica en els moviments, la varietat de recursos humorístics i una posada en escena acurada són la base sobre la qual la companyia ha creat un estil propi, convertint-se en referent en el teatre gestual i d’humor.
Vol-Ras ha volgut jugar sempre amb situacions i personatges que el públic pogués reconèixer: el món que els envolta ha estat sempre la seva principal font d’inspiració i d’observació, especialment les relacions humanes que mostren com de ridícules podem ser les persones en diverses situacions. Un segon ingredient ha estat posar en escena els objectes, vestuari i escenografia mínima i indispensable per tal que l’obra funcioni, evitant sempre sobrecarregar l’escena.
La companyia no ha tingut mai barreres i ha utilitzat totes les eines i tècniques que han tingut a l’abast: malabarismes, acrobàcies, instruments musicals, trucs de màgia, monocicles, equilibris, pirotècnia, així com el llenguatge, el silenci i la música.
La companyia de teatre gestual i d’humor Vol-Ras ha decidit posar punt i final als seus 35 anys de trajectòria a causa de la manca en les ajudes institucionals i per la caiguda en la contractació de funcions en gira, directament relacionada també amb l’escàs pressupost dels ajuntaments i i teatres de tot l’estat per programar els seus equipaments.
D’aquesta manera, es produeix la contradicció que una de les companyies catalanes amb més representacions fora de Catalunya -especialment a la resta de l’estat però també a festivals internacionals i a l’estranger- desapareixerà per la manca d'ajudes, algunes d'elles establertes per conveni trianual.
La retallada en el diner públic destinat a donar estabilitat a les companyies, junt a la pèrdua de pressupost dels teatres municipals són les principals causes per les quals Joan Faneca i Joan Segalés, fundadors, creadors i actors de la companyia Vol-Ras baixen de l’escenari, si més no com a parella artística, després de més de tres dècades.
Da Capo. Què passa darrere els decorats?
Da Capo és el darrer dels espectacles de Vol-Ras, que es va estrenar el 3 d'octubre de 2013 al Teatre Arbolé de Saragossa. Joan Faneca i Joan Segalés es converteixen en dos tècnics d'escena que viuen un concert al seu aire: la seva preparació, els imprevistos, els conflictes que sorgeixen entre ells, la rebel·lió dels objectes o el servei de la funció.
L’obra, que s’inspira en Familie Flöz, Federico Fellini, John Cage i en la vida mateixa del teatre i dels músics, és un recorregut des del silenci cap a la música, sense paraules i amb humor.
FINS A SEMPRE VOL-RAS I... GRACIES PER TOT EL QUE ENS HEU DONAT
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada