dimecres, 30 de desembre del 2015

Programació de gener del Teatre Lliure


AL GENER: UN PALLASSO, UNA LLISTA I UN JUDICI 

José Antonio Portillo torna amb Biblioteca de cuerdas y nudos i estrena Biblioteca de ruidos y sonidos. 

El minuto del payaso és l'últim espectacle de la companyia madrilenya Teatro El Zurdo, una proposta de José Ramón Fernández, dirigida per Fernando Soto i interpretada per Luis Bermejo, que ens arriba precedida de grans elogis:

La crítica ha dit:
"(...) un pallasso que quan es vesteix de gala té un aire baudelerià, de poeta maleït (...) que creu en el minut salvador, art breu per ajudar a passar l'hivern, per no recordar que t'has de morir (...) i ho donarà tot per bordar aquest minut, ens demostrarà que el cabreig, les malediccions, les repeticions són un precalentament per aconseguir la seva explossió creativa, el seu gran número, un minut que creix i s'extén com un riu saltant entre ràpids. Aquest viatge és la funció, primorosament composta i ritmada per José Ramón Fernández, un text que defuig els clixés sentimentals del gènere i sap obrir les portes a l'emoció quan convé. " Marcos Ordoñez (Babelia. El País).

"Un treball vibrant amb picades d’ullet a la metatrealitat i que aconsegueix la participació entusiasta del públic."Juan Ignacio García Garzón (ABC).

Del 19 al 24 de gener al Lliure de Gràcia. Més informació aquí.



Del Canadà passant per La Brutal ens arriba La llista, un monòleg de Jennifer Tremblay, premi Governor General’s Performing Arts 2010, sobre una dona que fa llistes aparentment banals de les coses que ha de fer. Laia Marull és aquesta dona, dirigida per l’actriu Allegra Fullton, protagonista del muntatge original; una dona que esquiva la vida amb frases curtes que alhora ens descobreixen el seu món interior i configuren la trama.

Del 21 de gener al 14 de febrer a l'Espai Lliure de Montjuïc. Més informació aquí.



Jutges, advocats, fiscals i forenses són els protagonistes de Please, continue (Hamlet), una performance de Roger Bernat amb la col·laboració del dramaturg holandès Yan Duyvendak, en la qual es jutja el princep Hamlet per la mort de Poloni, mentre el públic fa de jurat popular. Presentada en l'última edició del Festival Temporada Alta de Girona, aquesta mena de seqüela experimental de l'obra més coneguda de Shakespeare es podrà veure en dues úniques sessions.

Roger Bernat ha prescindit de quasi tots el elements de la teatralitat. Ni autor, ni actors. Els espectadors són objectes i subjectes de l’experiència. Santi Fondevila (Ara).

Please, continue té la virtut de mostrar el caràcter teatral de les cerimònies processals que se celebren cada dia als palaus de justícia. Joan-Anton Benach (La Vanguardia).

29 i 30 de gener al Lliure de Gràcia. Més informació aquí.



Torna Biblioteca de cuerdas y nudos, la instal·lació-biblioteca de la memòria que José Antonio Portillo ens va portar l’any passat: un diàleg de silenci entre la mirada de l’espectador i els fragments de vida que contenen els seus prestatges, guiat destrament pel propi autor. Aquesta temporada ve acompanyada de la Biblioteca de ruidos y sonidos, una proposta escènica en procés de creació que li fa de contrapunt; una experiència amb el món dels sons i la seva relació amb cada un de nosaltres.

Es tracta d’una biblioteca octogonal on, guiats en directe pel percussionista Enric Monfort, es produirà una metàfora del nostre cervell, del sistema que ens relaciona amb el món sonor que ens envolta.

Del 12 al 31 de gener al foyer i a l'escenari de la Sala Fabià Puigserver. Més informació aquí.




0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More