dimarts, 17 de juny del 2014

"Mi Carmen Flamenca" al Teatre Condal

Un espectacle que ha triomfat a tot el mon
 i que ara es podrà veure al Teatre Condal, 
del 25 de juny al 5 de juliol

Antonio Andrade i la seva Compañia Flamenca, amb17 artistes a escena, adapten al flamenc l'òpera Carmen de Georges Bizet.

Alumnes d'escoles de ball flamenc de Barcelona compartiran l'escenari amb "Mi Carmen Flamenca"
 Ens diuen que:

 Antonio Andrade i la seva companyia flamenca adapten el tema de Bizet, inspirat en el bressol del flamenc que és Sevilla, i els temes clàssics de Carmen es recreen i interpreten amb l'esperit del nou flamenc. Elements àrabs, jazz i salsa es barregen de la manera més natural amb la cremor del flamenc pur. 

"Mi Carmen Flamenca, es una fiesta para los sentidos". Un espectacle cent per cent andalús, que es va estrenar en la Deutsche Oper de Berlin i a partir d'aquí ha estat en cartell en els millors teatres del món. Recentment, als xinesos Xangai Oriental Art Center i Pequín Mei Lang Fan Gran Opera; o a Espanya al Teatre Echegaray de Màlaga.

La coreografia de Manolo Marín, per Mi Carmen Flamenca, ha recollit un gran èxit de públic i crítica per on ha passat i encara té per davant un any ple d'actuacions per Europa i diverses ciutats espanyoles.

La Companyia Antonio Andrade delectarà de nou al públic amb la interpretació d'aquesta obra, amb vestuari del malagueny José Galvañ i dels artistes i modistes andalusos Victorio i Lucchino. 

El mito de Carmen:

"Curiosamente fueron dos franceses quienes dieron forma al mito de España y sus mujeres: Prospero Mérimée con su novela trágica y Georges Bizet con su ópera apasionada. Carmen prefiere la muerte a la mentira o a la negación de la libertad. Su amor es tan absoluto como efímero, entregado solo en el momento de mayor intensidad.

Estrenada en la Opéra-Comique de París el 3 de marzo de 1875, la ópera Carmen se popularizó por su realismo y por un talante ligero, adaptado a los gustos burgueses, y que mezclaba diálogos hablados y cantados. La historia se sitúa en la Sevilla del siglo XIX, donde la astuta y bella gitana Carmen seduce al soldado Don José. Éste, enamorado, rechaza su anterior amor, se amotina contra su superior y se une a un grupo de contrabandistas. Al descubrir que Carmen ha entregado su corazón al torero Escamillo, los celos impulsarán a Don José a asesinar a Carmen".

La compañía de Antonio Andrade ha querido involucrar a las mejores escuelas de danza flamenca de Barcelona facilitando el escenario del Teatre Condal para que sus jóvenes estudiantes debuten en un escenario profesional, en la apertura de la función de Mi Carmen Flamenca.

Según Antonio Andrade: “la obra Mi Carmen Flamenca llega a Barcelona con un deseo que va más allá de hacer disfrutar al público catalán con su espectáculo: integrar en su proyecto a las escuelas que difunden los valores flamencos en la ciudad y demostrar que esta disciplina es mucho más. Un sentimiento, una disciplina, que lo abarca todo y a todos, no importa procedencia ni destino”. No en vano, Cataluña es cuna de artistas flamencos que han pasado a ser universales. Miguel Poveda, Maite Martín o Juan Rafael Cortés Santiago "Duquende" son buena muestra de ello".

Les escoles que participen en aquesta iniciativa són: Escuela de Flamenco Tacón y Bordón, Escuela de Baile Flamenco Iñaki Márquez, Escuela de Baile Flamenco José de la Vega.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More