diumenge, 1 de febrer del 2015

Teatre social al Barnasants


El BarnaSants proposa en la seva 20a edició dos muntatges de teatre social

Alberto Sanjuan porta a l’Àtrium de Viladecans "Autorretrato de un joven capitalista español"
el divendres 6 de febrer

L'obra mostra una visió crítica de la nostra societat actual. La proposta forma part de la programació de teatre del BarnaSants, que oferirà també Homenatge a T, un muntatge basat en la vida i obra d’Ovidi Montllor que es veurà el dia 10 de març

La 20a edició del Barnasants serà molt especial, i va més enllà de la música d’autor: inclou en la seva programació dues exposicions i dues obres de teatre. El primer muntatge d’arts escèniques serà el proper divendres, 6 de febrer; dia en què Alberto Sanjuan torna de nou a Catalunya per presentar el seu espectacle Autorretrato de un joven capitalista español. L’inconformista actor, membre fundador de la companyia Animalario, puja dalt de l’escenari tot sol per tal de retratar la crueltat i egoisme de la nostra societat actual amb cinisme i humor. Sanjuan mostra en aquest espectacle la seva faceta més inconformista i crítica.

Sinopsi

Sóc capitalista. Tinc compte en un banc que especula amb aliments. Tinc una assegurança mèdica privada. Tinc la llum contractada amb una empresa que roba als seus clients perquè el seu objectiu és el màxim benefici. Quan treballo cobro el sou més alt que pugui assolir, sense preocupar-me de quin és el sou i la resta de les condicions laborals dels meus companys. Puc ajudar econòmicament un amic, però mai a costa de rebaixar el meu nivell de vida. Vull preservar la meva fama, la meva cotització comercial, les meves propietats. La societat en la qual visc és injusta fins a la crueltat. M'agradaria que canviés, però no estic disposat a perdre en l'intent allò que he aconseguit acumular. Estic parlant molt seriosament.

Més teatre al BarnaSants

Aquesta no és l’única obra de teatre que proposa el BarnaSants. El dia 10 de març tindrà lloc a la sala Ovidi Montllor del Mercat de les Flors Homenatge a T, un espectacle basat en l’obra d’Ovidi Montllor. El text, de Jordi Botella, s’inspira en la canó Homenatge a Teresa del cantautor d’Alcoi. Es tracta d’un muntatge que sorprèn per la seva força poètica i capacitat evocativa del personatge, Teresa, una dona trastornada per la Guerra Civil que mantenia una relació desinhibida amb els xiquets. A través de la música, i a través d’un personatge nen-home -que és el mateix Ovidi- i Teresa, l’obra destaca l’Alcoi de vora riu, les fortaleses industrials del tèxtil i els efectes de la devastació de la guerra.

"Autorretrato de un joven capitalista español"
Àtrium Viladecans, Avinguda de Josep Tarradellas, 17, 08840 Viladecans
Representació única divendres 6 de febrer de 2015, a les 21h
Més informació aquí

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More